نمای تک مشتری در سال ۲۰۲۳

یک معدن طلا برای هر استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده.

دیدگاه تک مشتری چیست؟

دیدگاه مشتری منفرد همچنین به عنوان نمای ۳۶۰ درجه از یک مشتری یا دیدگاه یکپارچه مشتری نامیده می شود. نمای مشتری ۳۶۰ درجه یک نمایه مشتری جامع، قابل اعتماد و یکپارچه است که از داده های بلادرنگ گرفته شده از منابع متعدد ایجاد شده است. 

یک نمای ۳۶۰ درجه “منبع واحد حقیقت” رفتارهای گذشته و نقاط تماس مشتریان است. دیدگاه یکپارچه مشتری قابلیت های تصمیم گیری را بهبود می بخشد و مدیریت پروژه را در تمام بخش ها بهبود می بخشد.

انواع داده‌های کاربر در یک نمای مشتری یکپارچه ایده‌آل گنجانده شده است؟

جمعیت شناسی

Demographics

اطلاعات تماس

Contact information

سابقه فعالیت های فروش و معاملات

Sales activities and transactions history

مسائل و نیازهای مشتری

Customer issues and needs

تعاملات بازاریابی، فروش و پشتیبانی

Marketing, sales, and support interactions

لیست محصولات و خدمات استفاده شده

List of products and services used

احساسات و نکات انگیزشی

Sentiments and motivation points

تجزیه و تحلیل وب سایت و برنامه های تلفن همراه

Website and mobile apps analytics

تنظیمات برگزیده کاربر

User preferences

پیشنهادات فروش و فرصت های فروش متقابل

Sales offers and cross-selling opportunities

روابط تجاری

Business relationships

روابط اجتماعی

Social relationships

داده ها در بسیاری از موارد از منابع آنلاین و آفلاین و برنامه های مختلف جمع آوری می شوند. جمع آوری داده ها باید مطابق با GDPR و سایر انطباق ها باشد. با داده‌های صحیح در دستان خود، می‌توانید در مورد موقعیت‌هایی که باعث ریزش می‌شوند اطلاعات کسب کنید و برای کمک به رونق کسب‌وکار خود تصمیم بگیرید.

چگونه می توانید از یک دیدگاه مشتری منفرد بهره مند شوید؟

با دید یکپارچه از داده‌های مشتری، می‌توانید تجربه یکپارچه مشتری را در هر مرحله از سفر مشتری ارائه دهید. این یک برد برد واقعی است و هم برای سازمان و هم برای مشتری سودمند است.

چرا دید مشتری ۳۶۰ درجه لازم است؟

گرفتن یک نمای مشتری یکپارچه زمانی که داده ها پراکنده هستند می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. این فرآیند مستلزم یک برنامه قوی و تلاش های مختلف بخش است.

کیفیت داده های بین بخشی

ایجاد یک نمای ۳۶۰ درجه شامل جمع آوری و ادغام اطلاعات پراکنده در بخش ها و برنامه ها است. تخلیه این سیلوهای داده از بخش‌هایی مانند بخش‌های فروش، بازاریابی و پشتیبانی می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد.

داده های تکراری یا پوسیده

در حین گرفتن داده های متفاوت در سراسر شرکت، ممکن است با داده های تکراری در چندین بخش مواجه شوید. جداسازی قطع‌ها و به‌روزرسانی داده‌های منقضی شده تنها با تلاش زیاد امکان‌پذیر است. 

گرفتن کلان داده

جمع آوری داده ها از چندین برنامه کاربردی و وب سایت گاهی اوقات غیرممکن است. هر برنامه ای روشی برای ذخیره و نمایش داده ها دارد. اگرچه می‌توان با تلاش‌های خاصی جمع‌آوری داده‌ها را انجام داد، اما نمایش داده‌های گسترده به‌دست‌آمده با شیوایی چالش برانگیز است. 

کیفیت داده های بین بخشی

ایجاد یک نمای ۳۶۰ درجه شامل جمع آوری و ادغام اطلاعات پراکنده در بخش ها و برنامه ها است. تخلیه این سیلوهای داده از بخش‌هایی مانند بخش‌های فروش، بازاریابی و پشتیبانی می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد.

داده های تکراری یا پوسیده

در حین گرفتن داده های متفاوت در سراسر شرکت، ممکن است با داده های تکراری در چندین بخش مواجه شوید. جداسازی قطع‌ها و به‌روزرسانی داده‌های منقضی شده تنها با تلاش زیاد امکان‌پذیر است. 

گرفتن کلان داده

جمع آوری داده ها از چندین برنامه کاربردی و وب سایت گاهی اوقات غیرممکن است. هر برنامه ای روشی برای ذخیره و نمایش داده ها دارد. اگرچه می‌توان با تلاش‌های خاصی جمع‌آوری داده‌ها را انجام داد، اما نمایش داده‌های گسترده به‌دست‌آمده با شیوایی چالش برانگیز است. 

دیدگاه تک مشتری به عنوان یک استراتژی تجاری

استفاده از داده های یکپارچه مشتری، تعاملات منسجم، پربار و معنادار با مشتریان شما را تضمین می کند. پرورش روابط با مشتری و ایجاد کسب و کار شما با داده های صحیح و مرتبط آسان می شود. 

جمع آوری داده ها، راه درست

رویدادهای کاربر را از هر برنامه ای با API تجزیه و تحلیل ساده ما جمع آوری کنید.

چرا Vtiger’s One View یکی از بهترین عملکردهای نمای تک مشتری است؟

Vtiger یک CRM همه کاره با رویکرد مشتری محور است. Vtiger One View داده ها را از چندین ماژول و برنامه برای درک ۳۶۰ درجه از مشتری می گیرد. 

عضویت در ماه‌نامه دیپین

جدیدترین مقالات داده‌محور را دریافت کنید

دیپین در شبکه‌های اجتماعی